Saturday 9 March 2013

wetland,PUTRAJAYA.

Alhamdulillah,setelah sekian lama berangan2 tuk datang ke sini..finally,aku berjaya jugak cecahkan kaki kami yang cute(serius xda kematu)kt sini.Walaupun..kedatangan aku ke tempat nih secara tak sengaja,tapi bak kata orang..kalau dah ada depan mata,rembat je kan..hahaha..so,this is my first time aku ke sini..selalu dengar orang bercerita je...mana bole tahan dengar orang dok cerita je kan...


Muka memula sampai wetland..senyum paksa rela(sbb mama paksa amek pic ni)haha..time nih on my way nak ke area feeding animals..memang kalau time 11am and 4pm,almost everyday..pihak wetland akan bagi itik2 dari mesir,black swan nih makan...so,thats mean kita bole joins bg mkan sekali but for those yang penakut like me..aku nasihatkan baek jadi penonton dan duduk dediam.(ahakkksss) :))


Nilah itik2 yang dibawa dari negara mesir tu..memang besar..beza dengan itik local..tapi bunyinya still sama..hahaha.kuek..kuekk..duduk kat sini jer hampir 45 minute..leka gilerr..bau pon bole tahan.>_<


Okayy..keluar je dari feeding area tuh,aku terpandangkan menara tinjau..perasaan macam nak panjat,tapi kaki belum merelakan..so..just snap some pic je..jadiklah...nanti2 datang bole panjat.teringin nak tengok view dari atas(ye,ye je..padahal gayat)


Itulah itik yang dari mesir tu..ada banyak..siap ada babynya sekali..Yang bestnya,kat sini kita diberi pegang itik2 ni..tapi pada yang kuat,x pengeli je la..bagi yang macam aku..just look n see.


Tadaaaa...kali nih haziq dah berani sikit and this is first time haziq begitu hampir dengan makhluk ciptaan Allah ini.Walaupon aku nampak mukanya berkerut2..(muka takut).Bukan main kuat dia peluk itik tu(sesak napeh cik itik tuh)..tapi yang nih itik local..walaupon itik local,tapi bukan main cantik lagi feathernya..soft sangat2.Aku pon try jugak pegang..tapi dalam keadaan yang amat berhati2. *__*.Iye berhati2 okayy..padahal itik nih kemain baek lagi,jinak...aku je yang melebih2.hahahaha...


Flamingo...ye..kat sini memang ada flamingo..flamingo nih,aku pilih sebagai destinasi terakhir di wetland.Sbb aku suka tgk flamingo yang slow,tertib (aikk) sopan (ermm) dan hot(yeahhh).Memang hilang stress kerja dibuatnya.Tempat nih memang best,ada museum 3D,tapi sayang sangat sebab camera are not allowed.>_<
tapi,seriously museum tu memang terbaekk.Aku suka tempat nih(aku bagi 7 bintang)..tempat yang bole mendekatkan diri kita pada sang Pencipta,menghayati keindahan ciptaan-Nya.Malah dapat menghindari diri dari stress dan kesibukkan kota.Jadi datanglah kesini,masuk pun free je.

No comments:

Post a Comment