Thursday 7 March 2013

pestime g salon.

muhahahahahamuhahaha...
Pengalaman syok aku bila pestime dapat pergi salon rambut.(sian aku kan)..bukan dedulu tanak pergi tapi kesibukkan dan ketensenan melanda diri...(ye la tu)
Memang dah hampir berbulan aku sibuk mencari salon yang ala2 muslimah...fiuuuu..bukan senang nak cari...hajatnya nak memotong rambut yang semakin besar dan semakin tebal nih..(besar???)

Segala macam soping mall aku redah,pusat ketulusan pun ada..tapi yang aku survey semuannya ada terima kastemer lelaki iaitu non-muhrim..hihihu..
Tapi kalau dah namanya rezeki kedai tu dengan aku..memang adalah kan..sepertimana feveret aku adalah berpoya2 dengan seorang kawan aku yang skema,aku terjumpa satu kedai di area section 9,B.B.Bangi.tak sia2 aritu aku pergi berpoya2..

Tanpa rasa curiga aku melangkah laju dan rakus malah tanpa membuka sliper jepun,aku menapak ke tangga salon muslimah itu.(time tuh memang buruk betoi muka aku) >_<

Setelah meminta sedikit penerangan tentang pakej rawatan rambut..aku pon terus bersetuju menerima rawatan  potong,cuci dan blow...potong,cuci dan blow..
Tupon dengan harga yang paling murah iaitu rm35 sahaja.(masa tu aku mcm nak melompat bintang sbb  dapat potong,cuci dan blow..(hekele.ntah apa2)

Mungkin sebab kegayatan memenuhi diri aku terus melompat duduk di kerusi..memang menjengkelkan sungguh(kalah kwn aku yang skema tuh)kehkehkehkeh...
Tapi memang betul kata orang kalau ada insan yang mulia yang sudi mengaru..mengurut..memicit kepala kita..aduhhhhh...asik ya..

Memang aku betul2 menghayati urutan dari budak yang tak ku ketahui namanya(wlpn borak hmpir 1/2 jam)..hahahaa..
Niat aku selepas aksi potong,cuci dan blow nih..aku nak amek pakej facial plak dengan harga ahli...iye aku dah jadi ahli kelab salon muslimah tuh...lepas tu massage,sauna.....(haih berangan okay)

Memang kita sebagai seorang perempuan yang berkerjaya..kita perlu pergi memanjakan diri..bukan tuk sesiapa pun..untuk kita jugak..tapi yang penting,bagi muslimah..sebaik2nya carilah salon yang menyediakan pekerja wanita melayu(wanita cina pon sebaiknya dielakkan..sebab non-muslim)..dan yang lagi bagus cari yang muslimah..syukur aku duduk di bangi(terkenal dengan islamicnya).
REALLY LOVE BANGI..MUAHHHHHHHHHHHHHHH...



2 comments:

  1. wahhh...a.ipa pegi x ajak k.ipa....menci ai......

    ReplyDelete
  2. hahaha..best ropenya whai kak ipa..moh ler kite

    ReplyDelete