Saturday 16 March 2013

Lumrah MANUSIA.

Hiii..assalammualaikum uolls..kali nih punya entry aku nak bebel pasal kecenderungan seseorang hanya pada kecantikan luaran je.Kenapa aku cakap centu,haaa..meh aku nak cerita skit.Memang lumrah manusia nih mata memang jahat..nak tengok benda yang cantik je..ada tak orang yang nak tengok benda yang tak berapa nak cantik..senang cakap buruklah,mesti ramai jawab tak kan.Padahal kita sendiri tahu kan,yang segala benda yang diciptakan oleh Allah adalah cantik..cuma tak perfect je.


Pada tanggapan aku,cantik atau tak seseorang itu,semua terletak di hati.Memang ramai orang yang aku tanya,berkata..cantik tak penting,janji hati baik..cehhhhhh..alasan.tu sume poyo,cari gepren nak yang cantik jek..janji dapat tayang kat kawan2 yang dia ada awek cun.Hilang semua falsafah cinta tadi.Kalau camtu baik tukar je statment tu 'hati tak penting,janji cantik'...hahahahaha..


Tu yang banyak kita dapat tengok zaman sekarang,banyak gadis2 yang agak gebus2 tu still single..sebab selalu kena reject.Aku taklah cakap semua lelaki mcm tu,ada jugak lelaki yang memang tak kisah tu semua.Yang kita perlu ambil kira sekarang nih,fizikal tu belum dapat menjamin kebahagiaan seseorang itu.Yakin dengan jodoh dariNya.


Tapi,tak semua perempuan cantik,hatinya tak baik..memasing ada kekurangannya dan ada kelebihannya.mungkin perempuan cantik pandai masak tapi pemalas kemas rumah..dan mungkin juga perempuan yg kurang cantik tu pandai kemas rumah tapi garang macam singa(dpn lelaki npk sopan)kihkihkih...adoiiii.


Itulah,tapi memang mentaliti orang kita memang dah disetkan yang cantik tu bagus.Tu yang kadang2 ambil masa tuk diperbetulkan..lagi2 usia yg dah semakin tua.susah dah nak ubah.Apapun,aku memang takdek kaitan dengan cantik atau tak ni.sebab aku percaya aku ada kelebihan aku dan ada juga kekurangan.aku redha.

No comments:

Post a Comment