Saturday 18 May 2013

Happy Teachers Day 2013..




'HAPPY TEACHERS DAY".itulah ucapan yang jadi keramat bila munculnya 16/5 setiap tahun.Alhamdulillah,tahun ni tahun ke-7 aku menyambutnya.

Walaupun aku hanya cikgu tadika yang bergaji kecil,namun demi mendidik anak bangsa untuk persediaan di masa hadapan,tersangatlah2 lah bukan satu kerja yang mudah.

Terima kasih tak terhingga pada bekas2 guru yg berpenat lelah mengajar aku..dr sekolah tadika,sekolah rendah thn 88-92,sekolah agama dan sekolah menengah tahun 93-98...jasa dorang x terbalas sampai akhir hayat aku.Alhamdulillah aku jadi seperti sekarang..

Gelaran pengawas suatu ketika saat sekolah menengah,amat berat..aku dikategorikan pelajar yang nakal...memonteng febret aku,xbuat koje sekolah..akulah orangnye,kn campak buku kt muka..ye aku lagi orgnye,kn denda lari kawasan dataran sekolah 20 kali aku jugak..hahahaha..diingat2 semula,bapak degil aku ni dulu,even aku seorang pengawas...hahah.

Tapi itu semua kenangan zaman muda mudi,pahit manis zaman sekolah dah tak bole di repeat semula.pasrahlah aku dah semakin tua.erkkk

Walaupun aku dikategorikan students yg naughty,tapi aku masih dalam golongan pelajar top10.exam aku bagus,bukan berlagak..tp reallity ok.result SPM98 sngt bagus,cuma kemiskinan menghalang aku teruskan pelajaran aku ke University,takpe..tak semestinya tak ke University,kita akan gagal dalam hidup.

Aku sangat menghargai semua cikgu2 di dunia ini.merekalah pencetus masa depan anak2.Walaupun aku hanya di sekolah tadika...sambutan teachers day sangat meriah,walaupun cikgu sendiri yg jd perancang games dan majlis..hihihi.xpa,cikgu tadika mmg kena over..kan,kan,kalu nak serius merius..tolong ajar sekolah rendah atau sekolah menengah.ok.pilihan di tangan anda.ewahhhh.




No comments:

Post a Comment