Saturday 20 October 2012

*biLA naK KAwen??.

TQ lah pd sahabat2 y rajin bertanya bila aku nk cari penganti..huhuhu..hadoiyai mak tuan,x sanggup nk jawab dh..nnt jwb NO COMMENT please(meluek plak)..aku faham dorang risau kan aku,dorang syg kan aku..tp,buat masa skrg,aku bahagia dgn kehidupan baru ni..
tapi,agak pelik bila soalan tu selalu bermain di bibir masyarakat kita..seolah2 ibu2 tunggal ni x ptt hidup bersendirian dan harus berteman..ermmmmm..kalu org lelaki mungkin kot dorang x suka bersendirian,ssh lelaki nk teruskan hidup klu xda org perempuan dsisi dan dtilam,opppps..*sorry*(x semua lelaki,tp kebanyakkan kan)


Buat masa skrg ni keutamaan aku hanya anak tunggal aku y ensem mcm aku tuh..kedua kerjaya.
bukan menolak jodoh kedua dr ALLAH,tp pengalaman y semakin hari semakin sebati dlm diri,menjadikan aku takut.
pengalaman tu kn GURU y paling baik skali.Dari pengalaman itulah menjadikan aku lebih berhati2.(bkn di jln raya,,tp di mulut dan mata lelaki durjana)


Ramai bertanya bila nk cari ayah baru tuk haziq lah,suami baru lah,kekasih barulah,macam2lah....wah3,blom terfikir aku nk ke arah tu seawal ni..kena pulak klu y bertanya soalan tuh isteri2 org yg ketaq dan x yakin diri(takut laki depa kena kebas kot)
hahahaha,,sian dorang kan,hari2 dok memikirkan sapa calon y sesuai nk dijodohkn dgn kita.
Aku tahu niat dorang baik,,tp,insyaAllah,Allah sentisa bersama aku,membimbing aku ,memberi petunjuk dan hidayah dlm aku menentukkan kebaikan dan keburukan.


Memang sungguh aku terasa dengan soalan2 yang diajukan(geram,mcm nak ketuk kepala dorang lelaju).Tulah masalah orang kita..hilang je lelaki disisi,,sibuk suh cari pengganti.Yang tak sedapnya,kalau kita jawab malaslah,trauma lah..balik2 ayat balasan dari dorang "alah,aku tau kau takut nanti pisang berbuah 2 kali.kan,tapi..your anak still nak daddy baru"...hello...............aku tak kisah lah kalau pisang tu nak berbuah beribu kali ke sejuta kali ke,tapi aku yang lalui,so hanya aku je yang tahu.(emosi mak)


Dulu pun,aku tak pernah nak amek tahu hal2 ibu kena tinggal nih,tapi bila aku yang akhirnya kena tinggal..baru aku faham perasaan dorang,sedih..nak marah..nak jerit dan akhirnya dorang akan menjauhi diri dari masyarakat(mcm aku skrg nih)..bukan maksud aku x campur masyarakat..tapi sengaja mengasingkan diri..iyelah....mentaliti orang melayu selalu ditepek dalam otaknya yang ibu tunggal tu gatal,gedik,suka rampas laki orang (yekkk) padahal isteri org dan anak2 dara pon lg ramai yg gedik..dabel gedik kot.(tp xda sapa nak kisah kan)balik2 hanya nampak salah ibu2 tunggal nih..haihh..




TAPI!!!aku x berani nk kata x nak kawen,nnt x pasal2,ada plak org dtg meminang,berkenan plak dihati,perangai pon x menyakitkan hati,HAAAAAA...amekaw.kan3,
tapi buat masa skrg bkn keutamaan aku mencari jodoh,so..pada y tgh dok baik nk usha2 aku,simpan dulu ea perasaan cinta y kita x pasti bole bawa kemana tuh di lubuk hati sanubari y paling dalam..okeyy(tgn dbahu,mata ketepi)OMG!!!!!

                    THANKS ALLAH.

No comments:

Post a Comment