Saturday 10 August 2013

MALAM RAYA 2013

ceng..ceng..ceng..esok hari raya..esok hari raya..yippi..fuh semangat kemain lagi haa..padahal sedih baju raya yg ditempah beso gilerrrr...mak datuk..ngapenye berlaku mokcik jahit weiiii,,,,sedih,sedih,sedihhhh.dah ler baju nya tu je pun (selai)..uwaaaa..smpi ati makcik.
kata mak aku,badan aku dh susut..sebab tu baju besa..YEKE!!! eleh,mak saja je nak provokkan aku...xmo2..aduhh.xpelah..apapun yg jadi aku pakai jugak baju besa tu,nak wat cne..xkan nk g raya pkai suar track suit kan,kan,..sabar..sabar..

malam raya 2013..happy jgk wlpn dlm mood sedih kan,aziq lepas je berbuka puasa,,terus main mecun..aku tak sempat nk tego dh.lesap terus.klu dh namanya kt kg..alamatnye,babai ler mama..hikhikhiks..mama pun busy jgk..busy membebel..pok pet pok pet..masak memasak memang rutin harian mama klu kt kg.chef katakan.hoohoho.


opsss..tu pic bapak aku.tak berbaju.cesss..selalu dia tukang tengokkan cucunye menjerit2 kt depan umah tu..cucunye sume mmg tak bole bla..hahahha..dia seorang atuk yg sngat penyayang..berderet cucu2 tunggu turn nk mintak dukung..alehhhh..bengkok tulang temulang atuk..tapi xpe,,atukkan KUAT!!.


memandangkan tahun nih takda sesapa yg nk sponsor pelita..so,aku sponsor lilin time karen xda je..hahahaha,jadilah.keluar api jugak kan.yang silapnye..haziq bole plak letak lilin tuh atas border atuk je...adeh..esok2 pagi2 mama jgk yg kena kikis..adehh..anak,anak,pun bolelah layan.

sunyi jgk kalau budak2 takda time raya kan,sebab dorang lah penyeri setiap kali raya..biarlah berzaman2 sekalipun...klu takdak budak,bayangkan atuk n uwan je yang meloncat2 main mecun ngan bunga api..tak ke kes serius tu..hahahaha.


yeayy...bila mecun dh habis,aziq terpaksa rela main bunga api cousin gegulr punye..alahai..bolelah haziq.kihkihkih.aziq tetap nampak macho dimata mama.muahh.


okay.harap kita jumpa lagi di raya yg lain..hopefully klu dipanjangkan umo..

No comments:

Post a Comment