Friday 7 December 2012

Bahagiakanlh Hidupmu..

«SESUNGGUHNYA ALLAH BILA MENYUKAI SESUATU KAUM,DIA AKAN MENIMPAKAN CUBAAN KEPADA MEREKA»



{Sesiapa sahaja yang telah mencapai kebahagiaan pasti akan berkata"Hari yang indah adalah hari
dimana kita menguasai dunia dan ia tidak menguasai kita,Dia adaah hari dimana kita dapat
mengendalikan nafsu syahwat serta kita tidak tunduk kepadanya,baik secara paksa atau sukarela.

Hari yang akan aku ingat dan tak akan aku lupakan sampai bila2 pun ialah,Hari dimana aku berjaya
menguasai diriku dan keluar dari ujian keraguaan terhadap perkara2 yang aku mampu ataupun tidak.
Saat itu,ia adalah hari2 yang amat indah bagiku.


Sesungguhnya betapa indahnya saat itu,saat aku terumbang-ambing diantara cacian dan hinaan manusia
yang tidak merasa beratnya bebanan yang ku pikul sendirian.Tapi itu semua aku terima
dngan sabar dan tabah tanpa ada sesiapa pun yang mengetahuinya.


Hari2 yang itu memang indah dan yang terindah adalah ketika aku menerima bahagian kebahagi
dan kesedaranku tentang kemampuanku dalam mengendalikan diri dalam menangani sesuatu perkara.
Dan dengan itu aku amat bersyukur kepada Allah,dan masih memberi aku peluang untuk mengapai
kebahagiaanku sendiri.

No comments:

Post a Comment